نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

نقشه توزیع جغرافیایی پروژه‌های عمرانی مشهد تهیه می‌شود

  • کد خبر: ۹۱۹۶۹
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
نقشه توزیع جغرافیایی پروژه‌های عمرانی مشهد تهیه می‌شود
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین‌بار شهرداری مکلف شده است در پیوست‌های لایحه بودجه، نقشه توزیع جغرافیایی پروژه‌های عمرانی و تملکات را تهیه کند و به شورای شهر ارائه دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین‌بار شهرداری مکلف شده است در پیوست‌های لایحه بودجه، نقشه توزیع جغرافیایی پروژه‌های عمرانی و تملکات را تهیه کند و به شورای شهر ارائه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، ایمان فرهمندی اظهارکرد: براساس دغدغه‌مندی خود و با تکیه بر دانش و تجربه، آمده‌ایم تا گره‌ای از مسائل شهر را باز کنیم.

وی درباره گلایه شهروندان از الزام به پرداخت بهای تجاری دائم و جایگزین تجاری موقت، گفت: پیشنهاد اجاره به شرط تملیک مطرح شده است و اگر به تصویب برسد، نه منع قانونی دارد و نه ضرری برای شهرداری و شهروندان. امیدواریم از این طریق بتوانیم گامی در راستای رفع یکی از دغدغه‌های مردم برداریم.

فرهمندی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر در راستای حل مسائل و مشکلات زیرساختی شهر سیاست‌گذاری می‌کند، افزود: اعتبارات و بودجه را باید به شکل مناسبی جهت‌دهی و آن را به سمت حاشیه شهر متمایل کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به تبصره ۱۶ بودجه و اعتباری که در این قالب برای تملک املاک در مسیر پیش‌بینی شده است، گفت: تاکنون از اعتبار ۱۰۰ میلیاردتومانی این ردیف، ۵ میلیاردتومان هزینه و ۲ پلاک خریده شده است. به شهردار مشهد تأکید کردیم که به سمت بازگشایی معابر اصلی در حاشیه شهر، مانند خیابان‌های شهیدآوینی، رسالت، خواجه‌ربیع و پورسینا برود.

وی با بیان اینکه شرط تخصیص این ۱۰۰ میلیاردتومان، تحقق و تأمین آن به‌وسیله شهرداری است، اظهارکرد: متأسفانه در دوره گذشته، شهرداری نظم مالی و مدیریتی مناسب نداشته است. زحماتی صورت گرفته که آن را ارج می‌نهیم، ولی این بی‌نظمی‌ها امروز ما را گرفتار کرده است.

فرهمندی گفت: شورای ششم قدم در عرصه گذاشته است تا الگوی مدیریتی و مالی را اصلاح کند. خود را درقبال شما مردم متعهد می‌دانیم، ولی نیازمند همراهی و کمک شما هم هستیم و فرصت می‌خواهیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه همه کار و رسالت شورای شهر، حضور و بازدید‌های میدانی نیست، افزود: اعضای شورا باید روی گره‌های شهر و شهروندان هم تمرکز کنند و در این مسیر نیازمند تعامل و گفتگو با دستگاه‌ها و نهاد‌های گوناگون شهر هستیم.

فرهمندی درباره گلایه شهروندان در بحث اتوبوس، تصریح کرد: کمبود اتوبوس داریم و این مهم بر کسی پوشیده نیست. از سوی دیگر، منابع مالی شهرداری هم محدود و توان تولید داخلی نیز به‌شدت کاهش یافته است.

وی افزود: در عین حال، نشست‌های زیادی با ۲ تولیدکننده بزرگ اتوبوس در کشور داشتیم و قرار شده است از سال آینده شاهد ورود ناوگان اتوبوس‌رانی جدید به شهر باشیم؛ اتوبوس‌هایی که هرکدام ۴.۵ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->